MÀSTER EN MÚSICA I SO PER A PROJECTES D’ENTRETENIMENT

El Màster en música i so per a projectes d’entreteniment, sorgeix amb l’objectiu de formar a les persones que, amb estudis de música, indiferentment bàsics o avançats, i formades en graus de comunicació audiovisual, cicles tècnics o enginyeries d’imatge i so, puguin especialitzar-se en projectes d’entreteniment, i més específicament en els àmbits del disseny de so i la música.

Es tracta de fer competents els estudiants per treballar en projectes d’entreteniment de televisió, de ficció de  cinema i sèries, música en viu, concerts i teatre musical,  publicitat, ràdio, formats digitals, videojocs… El panorama actual de la producció de continguts d’entreteniment, caracteritzat per la complexitat i els canvis constants, requereix d’un grau d’especialització tant artística com tècnica i de producció musical i,  aquesta especialització, difícilment la poden oferir de forma independent les escoles de música i els estudis tècnics o específics de so i audiovisuals en general. En aquest sentit, el Màster en música i so per a projectes d’entreteniment, es proposa com un complement idoni per als actuals estudiants o professionals d’aquests dos àmbits, el creatiu/musical  i el tècnic/audiovisual,  per tal d’aconseguir aquesta expertesa, que en el nostre cas, sorgirà de desenvolupar un programa formatiu trenat, que plantegi la teoria justa i la pràctica necessària, per reubicar professionalment els estudiants que aporten aquestes dues formacions de base al sector de l’entreteniment. En aquest sentit,  moltes de les pràctiques i exercicis que es plantejaran al màster es treballaran en equip,  de manera que entre els components de l’equip, equilibrin els coneixements tècnics i musicals i afrontin amb èxit la resolució de problemes que se’ls plantegin. 

És per aquesta raó que el màster planteja la formació en col·laboració amb empreses diferenciades dins el teixit de la indústria actual de l’entreteniment.  Per un costat Gestmusic, una productora amb més de 30 anys d’experiència, especialitzada en grans formats talents, musicals i shows televisius en general així com també altres productores de ficció, publicitat i empreses d’àmbits i mitjans diferents,  i de l’altre costat,  les industries de producció musical que treballen també per continguts d’entreteniment. Tot això, amb la ferma decisió de portar a un alt nivell, les disciplines de la música i el so mitjançant les noves tecnologies.

El màster es proposa, amb l’objectiu d’oferir els coneixements professionals necessaris per treballar tant en la sonorització tècnica com en el disseny i producció musical de formats de tv, cinema, publicitat, concerts… de manera que es treballaran totes les dimensions del so a la indústria de l’entreteniment. El pla d’estudis aposta per  potenciar i desenvolupar el talent i la creativitat de cada estudiant per tal de guiar-lo cap a un futur sòlid en l’àmbit professional de la creació i la tècnica de continguts musicals.

Els docents del màster, tant els professors com els tècnics de suport, són professionals amb experiència que proposen un aprenentatge actiu, dinàmic i real, a partir del qual l’estudiant pugui obtenir una experiència pràctica i no només conceptual i teòrica. Per a fer-ho, es disposa dels equipaments necessaris per portar a terme les activitats i projectes proposats i a més a més es contempla el seguiment de  les tasques des dels estudis de producció musical que habitualment treballen al sector, on  s’hi realitzaran part de les pràctiques que planteja el màster.  Els estudiants, també podran veure i analitzar el treball directament dels professionals en actiu, assistiran a gravacions i veuran el procés de producció i la postproducció. 

El projecte final de màster, no és un plantejament teòric o acadèmic, sinó que te com a única finalitat l’aplicació de les capacitats que es van adquirint durant el procés formatiu i constitueix un exercici integrador i de síntesi per a consolidar la formació rebuda.

 M1 LA INDUSTRIA DE L’ENTRETENIMENT

  • La indústria de l’entreteniment.
  • Tendències de l’entreteniment a la televisió.
  • El moment actual de la indústria de ficció.
  • La música en viu.
  • La nova publicitat.
  • Altres finestres i formats d’entreteniment: Formats digitals, streamings, públic virtual…
  • La producció d’entreteniment.

M2 SO. TV, CINE i MUSICALS 

  • El disseny del so.
  • Produccions audiovisuals. Televisió i cinema.
  • Esdeveniments musicals en directe.
  • Equip humà. Llocs i responsabilitats.

M3 MÚSICA I TÈCNICA

  • Introducció a la indústria musical.
  • Producció musical.
  • Banda sonora.

M4 ESTUDIS DE SO. GRAVACIÓ I  POSTPROCUCCIÓ

  • La gravació musical en estudi.
  • Postproducció de programes audiovisuals.

M5 TREBALL FINAL DE MÀSTER (TFM)

  • Les propostes TFM seran presentades pels estudiants i aprovades per la direcció del màster. Pot ser proposta individual o en equip,  per tal de poder afrontar projectes que necessitin expertesa tant en el camp de la música,  com en el tècnic.Es contemplarien  opcions tan diverses com:
    1. Musicalització d’un curtmetratge (cros-over amb estudiants universitaris de ficció)
    2. Trailer d’un videojoc o pel·lícula (musicalitzar, doblar veus , els Sfx, …)
    3. Creació del branding sonor d’un programa per televisió: separadors, sintonia, músiques de fons… (cross-over amb estudiants del màster en programes de TV).
    4. Altres propostes aportades pel estudiants

    El desenvolupament tindrà tutorització individual i es realitzarà amb una part pràctica als estudis de producció i/o amb els equipaments professionals que requereixi el projecte.

Ismael Agudo.  Coordinador de repertori musical a Gestmusic, responsable del àmbito musical en Tu Cara Me Suena, El Número 1, Operación Triunfo,  Destino Eurovisión... També ha fet ràdio a COMRàdio i Ràdio Barcelona, Cadena Ser.

Óscar Araújo. Compositor de BSO per a videojocs & cinema, actualment centrat en música per gaming. Compositor de la trilogia Castlevania Lords Of Shadow. CEO de Nord Media Films, empresa de cinema dedicada al desenvolupament d’spots comercials, pel·lícules i videojocs.

Arnau Bataller.  Músic, ha fet projectes de llargmetratges i series amb coneguts directors,  Fernando León de Aranoa, Jaume Balagueró, Pau Freixas, Mariano Barroso. Va cursar el prestigiós programa Scoring for Motion Pictures and Television  a L.A.  i ha enregistrat diverses vegades a Paramount Studios. 

Isaac Bonfill.  Tècnic de so per  televisió i cinema,  ha treballat per a El Terrat amb Andreu Buenafuente i amb altres directors reconeguts,  Daniel Monzón, Dani de la Orden, Isabel Coixet, Daniel Sánchez Arévalo, Alberto del Toro, Javier Ruíz Caldera…

David Bustamante. Compositor, cantant i tècnic en ambientació musical amb 10 anys d’experiència. Ha composat bandes sonores per a sèries de televisió.  Actualment fent el muntatge musical a la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals.

Laia Casanovas.   Tècnica de so i editora,  ha treballat a Veneno amb Los Javis, i entre altres directors amb Javier Ruíz Caldera,  Jaume Balagueró, Maria Ripoll, Pau Freixas… i a  la última pel·lícula de Pedro Almodovar.

Judith Colell.   És Directora del grau en Comunicació Audiovisual i professora a Blanquerna Universitat Ramon Llull.    Directora i guionista de cinema, entre les seves pel·lícules,  53 dies d’hivern, Positius,  Elisa K… Ha estat vicepresidenta de l’Acadèmia del Cinema Espanyol.

Víctor Curto.  Soci i Director creatiu a Won, agència de Publicitat. Professor a Blanquerna Universitat Ramon Llull al Departament de Publicitat i RRPP.    Professor de Postgrau a la UOC i també professor a  Elisava.

Eva Faustino Ribas: Advocada especialista en propietat intel·lectual. Directora Gerent d’APECAT, Associació de Productors i Editors fonogràfics i videogràfics de Catalunya. Secretària de la Junta de l’Acadèmia Catalana de la Música. Docent en màsters i postgraus diversos del sector cultural.

Jose L.  Godinez.  Muntador i postproducció de programes per televisió i documentals. Músic amb estudi propi de producció musical.  Ha treballat a Gestmusic, Ottocar,  Broadcaster, Minoria Absoluta, Funky Monkey…

Manu Guix. Compositor, director musical i intèrpret.  Vinculat al programa de televisió Operación Triunfo i professor des de la seva creació. Ha participat en diversos espectacles musicals com a cantant i director musical, El somni de Mozart, Grease, La Botiga dels horrors, El petit Príncep…

Lourdes Hernández. Sòcia i directora de Plusmusic, empresa dedicada a l’assessorament i a l’edició i la supervisió musical. Està  especialitzada en la utilització de música en sèries, cinema i publicitat. Agent de compositors/es musicals per a projectes audiovisuals.

Ivan M. Lacámara.  Músic, ha treballat com a compositor de bandes sonores  de  La casa de papel, El Embarcadero, Vis a Vis…   i al departament musical de les primeres sèries espanyoles al costat dels creadors, Alex Pina y  Daniel Écija,  amb Los Hombres de Paco, Los Serrano, Periodistas… 

Josep Lluís Micó.   Catedràtic de Periodisme i Vicedegà de la Facultat Blanquerna (URL), periodista especialitzat en tecnologia i tendències, expert influent del món Twiter en diverses categories musicals i gran coneixedor del mercat de música digital.

Alejandra Molina.  Especialitzada en muntatge de àudio, disseny sonor i so directe a Mèxic D.C. on va estudiar  Comunicació Audiovisual. També  professora de so a Blanquerna Facultat de Comunicació i al Màster  de Documental Creatiu a la UAB.

Domi Parra. Muntador i editor de cinema espanyol. Va ser president de l’Associació de Muntadors Audiovisuals de Catalunya (AMMAC). Ha treballat amb Jordi Évole,  Isaki Lacuesta, Joaquim Oristrell, Pau Freixas a Polseres Vermelles, …

Juan Pozo. Tècnic de So. Responsable del Departament de So a Gestmusic Endemol. Cap técnic de so a Operación Triunfo i a molts programes de la profductora,  Ahora Caigo, Boom, Atrapa un Millón, Uno de los Nuestros,  Mira quién baila…

Pere Prat. Director tècnic de Gestmusic Endemol. Amb 20 anys d’experiència en el sector de la televisió ha participat en tots els projectes de Gestmusic dirigint l’àmbit tècnic. Professor adjunt de Sistemes de Comunicació a l’Institut del teatre.

Ricard Rincón. Treballa al Departament de so, edició i postproducció de so a Gestmusic,  en programes de televisió diversos,  Tucara me suena, Uno de los nuestros, El número uno….  També editor d’àudio a doblatge cinematogràfic i espots publicitaris.  

Tinet Rubira. Periodista. Director general de Gestmusic Endemol. Dirigeix i crea programes de televisió,  Operación Triunfo, Tu cara me suena, El número Uno, Top Gamers… Productor executiu dels projectes de Gestmusic.

Anna Salicrú. Coordinadora Muntatge Musical a la  Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals. Ingeniera superior en Telecomunicacions. Responsable de totes les produccions internes de ficció i programes a la CCMA.

Nia Sanjuán.  Directora de programes a Gestmusic Endemol,  Operación Triunfo 2020, Lolita tiene un plan, OT: El reencuentro, Insuperables, El número Uno, Uno de los nuestros… Ha treballat per TV Azteca a Mèxic com a assesora de continguts.

Marc Sardà. Disseny de so per a programes i esdeveniments de gran públic.  A la televisió,  actualment a Tu Cara me suena  i com a freelance per a diverses productores fent Masterchef, Me resbala…  Gires de teatre amb La Cubana i responsable de concerts i esdeveniments durant les Olimpíades 1992.  

Toni & Xasqui Ten. Productors musicals amb estudi propi per on ha passat a gravar ‘hits’ nacionals i internacionals. Arranjament de covers per Operación triunfo, Factor X, Tu cara me suena… Creadors d’èxits com Europe’s lIving a celebration.

Mauricio Tonelli. Tècnic de so per a mescles i gravació de música. CEO de l’estudi de gravació Aurha Studios. Ha treballat amb Mónica Naranjo, Jarabe de Palo, Estopa, Pablo Alborán, David Bisbal, India Martínez, Kate Ryan …

Dani Trujillo.  Músic, compositor, productor musical i dissenyador de so a Sonaos.es.  Mesclador i post-producció d’àudio.  Professor a Elisava i a Eumes. Anteriorment, postproducció d’àudio, composició i producció musical a Banjo Music.

Eva Valiño.   Especialitzada en so directe, ha treballat en cinema amb directors reconeguts,  Jaime Rosales, Icíar Bollaín. Manuel Martín Cuenca, Mariano Barroso…  També es dedica a la docència a Blanquerna Facultat de  Comunicació  i a l’ESCAC.

Arnau Vilà. Músic i compositor,  vinculat a projectes de teatre com a responsable de la composició musical.   Guanyador de dos premis Max a la Composició Original. Director musical també a programes de TV,  Tu cara me suena  i altres formats.

 

La formació va dirigida prioritàriament a persones amb estudis musicals, bàsics o avançats,  i amb formació  de grau o tècnica en comunicació audiovisual, en imatge i so,  publicitat o periodisme,  que vulguin orientar la seva trajectòria professional cap a la creació musical i la sonorització en projectes d’entreteniment.

El perfil dels nostres estudiants és divers: graduats, tècnics, músics i professionals diversos que busquen especialitzar-se en continguts de música i so.

També adreçat a aquelles persones que, sense tenir una titulació universitària, puguin acreditar els mèrits professionals i el seu interès personal.

El procés de selecció consisteix en la valoració del currículum,  dels coneixements musicals i una entrevista personal amb la direcció del màster.

En el cas de professionals amb experiència, però sense titulació universitària, un cop superat el programa, obtindran un diploma d’extensió universitària però no optaran al diploma de màster.

FITXA TÈCNICA

  • Títol: Màster en música i so per a projectes d’entreteniment
  • Crèdits: 60 ECTS
  • Modalitat: Presencial
  • Calendari: Octubre 2021 – Juny 2022
  • Preu: 7.950€
  • Horari: de dilluns a dijous de 16:30h a 20:30h
  • Lloc: Barcelona. Facultat de Comunicació Blanquerna
  • Direcció: Tinet Rubira / Judith Colell
  • Coordinació: Maria Dalmases